Izpušni sistem dizelskega motorja

Izpušni sistem

Vsak avtomobil mora biti v kar največji meri prilagojen svojemu namenu. Veliko pozornosti namenjamo optimizaciji vozne izkušnje, v ospredju pa so tudi drugi dejavniki, na katere večinoma pazijo vozniki. A ob tem ne smemo zanemariti nekaterih pomembnih nalog, ki jih opravljajo manj opazni sistemi avtomobila. Med temi je tudi izpuh, ki sicer nima neposredne vloge pri izkušnji pri vožnji, na dolgi rok pa močno odloča o tem, kako dobro bo vozilo delovalo in kako zadovoljni bomo z njim, pa tudi o tem, koliko stroškov bo z vzdrževanjem in servisiranjem. 

Pri dizelskih motorjih imamo z izpušnimi plini še nekaj več dela. Dizelsko gorivo namreč pri izgorevanju sprošča trdne delce, ki so zelo strupeni za ljudi in okolje. Te delce moramo zadržati v notranjosti sistema, za kar skrbi DPF filter. To je poseben filter, ki je prilagojen prav temu namenu. Gre za mehanski filter, ki zadržuje trdne snovi, medtem ko izpušne pline prepušča naprej po sistemu. S tem ima DPF filter zelo pomembno nalogo – ne le, da skrbi za zadrževanje strupenih snovi, temveč omogoča tudi učinkovit prehod izpušnih plinov, kar je odločilno za dobro delovanje motorja. Zamašen izpušni sistem namreč privede do različnih nevšečnosti, predvsem do pregrevanja motorja, kar se bo kazalo v nižji učinkovitosti in večji porabi ter drugih znakih. Tako je treba za DPF filter dobro skrbeti, po potrebi ga je treba očistiti ali zamenjati. Prav tako moramo paziti na druge dele, ki jih ima izpušni sistem dizelskega motorja, čeprav ti praviloma niso na udaru tako velikih obremenitev kot DPF filter. V vsakem primeru je pametno vsaj občasno pokukati v izpušni sistem in se prepričati, da je vse v redu. To seveda opravijo izkušeni mehaniki, ki nudijo takšne storitve in delo opravijo s kar najboljšim učinkom. Te storitve se splača izkoristiti, še posebej v primeru kakšnih težav.